söndag 18 juli 2010

det var väll då väldans..

Så var det då söndag..
och efter ett par dagars väntan fick jag mail från Corsair..
För den det undgått så har jag sedan jag tog steget tilbaka till windows hafft problem med min nya dator..
Jag har sedan köpet bytt nät del och grafik kort.
testat massa bios inställningar men problemet består.
så jag valde att testa en sak Johan sagt..
jag mailade Corsair och frågade dem gällande mina minnen..
och svaret var ganska tydligt.
"Dear Jesper.
I have to say i am surprised your system is this stabel seing that your memory sticks are not compatible with your Mother board"

Corsair var dock vänliga att ge mig ett minnes val som är certifiradde med mitt moderkort..
tråkigt nog kommer jag ha 6 gig minnen som inte funkar med mitt moderkort..
nåja.. vad ska man göra.. Datorn är jhu min hobby..
hoppas detta löser problemet nu..
för jag vill skapa musik utan oro över att datorn skall frysa om 1 minut.

Sorry Johan skulle lystnat tidigare..
men nu vet jag.. nästa gång det blir ny bygge.. så SKA jag kolla vilka minnen som är kompatibla med min dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar