fredag 30 juli 2010

Karlstadbuss.

Karlstadbuss är såå nöjda, det går så bra för dem.. Så bra att man får sig ett skratt på morgonen.
Inte för att de har en personal som är muntra å trevliga!
Jag tog bussen nu på morgonen, herrn som körde går nog under titeln grinvarg. Han tittade ont på mig när jag visade min digitala biljett, men det skönaste var nere på torget.
Han körde buss 3 och stod bakom buss 5 på torget. Klockan hade precis passerat den tid de båda bussarna skulle åka vidare, men då buss 5 inte började åka så blev det för mycket för herr grinvarg.
Han klev nu grinigt ur buss 3 och med sura bestämda steg gick han fram till buss 5, gestikulerade litet och buss fem masade sig iväg.
Nu gick herr grinvarg tillbaka till buss 3 och under de 4-5 meter han fick gå mimade han något som även en 4 åring skulle kunna avläst..
Och om man nu trodde att när herr grinvarg väl fått sätta sig vid ratten skulle allt vara frid och fröjd?
Icke sa visst han Nicke,
Han mimade på som om han med sit ack så tydliga missnöjje försökte förklara för både ratt, växelspak och vindruta hur missnöjd han var med föraren till buss 5.
Och så vitt jag vet. Sitter han nog fortfarande i buss 3 och muttrar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar